Perfekt for befaringer og serviceoppdrag

22/8/23
Kundecaser
23/8/2023

Hverdagen hos Arkel Oslo AS er som i de fleste installatørbedrifter - dagene er hektiske og fulle av oppdrag og befaringer. Tiden er alltid knapp mellom jobbene, og papirarbeid og notater blir til dårlig samvittighet etter en lang arbeidsdag.

- For oss, som jobber mest med serviceoppdrag, fungerer løsningen veldig bra. Vi har vært igjennom pilotprøven vår, og nå er vi på abonnentsiden. Dette er et såpass fornuftig verktøy at vi slo til! Vi merker at det gir oss mer tid til å besøke flere kunder. Nå lager vi tilbudet hos kunden, istedenfor å dra til kontoret, sier Lunde.

Daglig leder Håvar Lunde, Arkel Oslo AS

Midt i Oslo-gryta

Arkel Oslo AS er tilsluttet Arkel el-entreprenøralliansen. En allianse av elektrobedrifter under samme logo og profil. Bedriften har holdt på siden 2002 og driver i hovedsak med service til private og næringskunder. Selskapet har 10 dyktige fagfolk som arbeider med de fleste typer installasjoner. De er strategisk plassert i nærheten av Munchmuseet på Tøyen og har opparbeidet seg en stor portefølje av kunder i bedrifts- og og privatmarkedet i hele Oslo-området.

Raskere prosess fra befaring til salg

- Kundene blir positivt overrasket over å få tilbudet mens vi er på stedet, og selv om de ikke behøver å ta stilling til det der og da, er det ikke til å komme fra at jo kortere tiden er mellom besøk og tilbud, desto større er sjansene for at kunden aksepterer. Løsningen setter kunden i fokus - gjennom hele salgsprosessen. Det er for eksempel enkelt å justere tilbudet sammen med kunden. Kunden får en mail og en link, som de kan trykke på, bekrefte og signere - det er rett og slett kundevennlig - og det oppleves selvfølgelig positivt.
Jeg er ikke så sikker på om det er tilpasset større anbud, men for oss, som jobber mest med serviceoppdrag, er det et nyttig verktøy. 

Flere artikler i denne kategorien